Recenzie ”Momente și schițe” de I.L. Caragiale

•🎭•

° Rating: 4,25/5 ⭐️

° Gen: clasic

° Pagini: 336

° Editura: @edituraunicart

•🎭•

Caragiale este un clasic universal. O rezonanță prelungă arată că monstruosul unei epoci a fost turnat în bronz. Toți cei care au caragializat, au copiat formal procedeele scoțând efecte facile. Le lipsește gândul, gravitatea în veselie. Caragiale este un contemporan vibrant, cu o concepție despre viață, om și destinele lui, meditativ când râde ca Molière și Gogol vast filozof în diatribe ca Voltaire, cu a cărui fizionomie ricaneuse, fața sa crispată de inteligență și emoții înalte se aseamănă. 🪐

G.Călinescu

•🎭•

Primul lucru pe care vreau să-l menționez în privința acestei cărți este că am citit-o împreună cu cocoana @kai_rraa și faptul că am citit-o împreună cu ea a făcut tot procesul mai plăcut. Pe lângă că trebuia să o citesc pentru școală, această carte am citit-o de asemenea și din prorpia mea inițiativă, iar această capodoperă nu m-a dezamăgit deloc.💛 Ceea ce mi-a plăcut la "Momente și schițe" a fost stilul de scriere al lui Caragiale, îmbinat cu umorul acestuia. Ideile lui nebunești și scenariile acestea, pe lângă întâmplări reale, au dat naștere acestei carți <3 Poveștile care mi-au ajuns la suflet au fost: Bùbico, Pedagog de școală nouă, Lanțul slăbiciunilor și Cele trei zeițe! 🥰💛

•🎭•

La această carte au fost puține aspecte care nu mi-au plăcut, dar va trebui să discut și despre acelea:) Ceea ce nu mi-a plăcut a fost că, unele povești au fost foarte plictisitoare, iar altele simțeam că nu au sens, nu le înțelegeam. Unele situații mi s-au părut ciudate, iar câteva personaje chiar m-au călcat pe nervi😆 Chiar am de gând să le mai acord o șansă autorilor români.

Cartea ”Momente și schițe” de I.L. Caragiale o puteți cumpăra online de aici.